W jaki sposób wyłączyć PPK ?

Jeśli nie chcemy, aby PPK nie było obliczane dla danego pracownika (aby nie pojawiało się ono na rachunkach, bądź liście płac) to wystarczy wejść w zakładkę "Kadry i Płace" > "kadry" > wybrać pracownika, którego ta kwestia dotyczy i z "opcji" po prawej stronie zaznaczyć "edycja pracownika". Następnie należy przejść w edycji pracownika do zakładki "ZUS", są tu dwa okienka dotyczące PPK, które należy uzupełnić odpowiednio:

Stawka PPK pracownika: 0
Stawka PPK pracodawcy: 0
Po uzupełnieniu należy zapisać te czynności poprzez dolny przycisk "zapisz".

Wówczas tworząc listę płac, czy rachunek dla danego pracownika, te dwa składniki nie będą się pojawiały.

Jeśli chcemy aby nowi pracownicy nie mieli domyślnie ustawionych tych współczynników PPK, to można to wyłączyć w konfiguracji w module kadry. Tam również ustawiamy obydwa pola PPK na zero.

powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!