Deklaracja PIT-11 - druk dla pracownika

Każdy pracownik powinien otrzymać od swojego pracodawcy PIT-11, aby mógł rozliczyć się z Urzędem Skarbowym ze swoich osiągniętych dochodów w roku poprzednim. Pracodawca zobowiązany jest więc do przekazania swoim pracownikom PIT-11, a pracownicy są zobowiązani do uregulowania swojego uzyskanego dochodu z US poprzez złożenie odpowiedniej deklaracji rocznej PIT.

Co to jest PIT-11?

Deklaracja PIT-11 - formularz, który jest podstawą do oblicznia dochodu pracownika. W druku PIT-11 znajdują się informacje o wysokości uzyskanych dochodach i pobranych zaliczkach. Deklarację sporządzić może tylko pracodawca w dwóch egzemplarzach - jeden trafia do pracownika, a drugi pozostaje u pracodawcy. Na egzemplarzu pracodawcy musi znaleźć się podpis pracownika z informacją, iż dany pracownik otrzymał deklarację.

Do kiedy pracodawca musi przekazać PIT-11?

Pracodawca jest zobowiązany do przekazania deklaracji PIT-11 pracownikowi do ostatniego dnia lutego.