KONTAKT


Enadis sp. z o.o.
ul.Morska 149 U2
Gdynia 81-222
Infolinia:
22 350 64 30
pn - pt: 8:30 - 16:30
Jeśli przy wysyłaniu deklaracji ZUS otrzymujemy komunikat błędu "zła struktura KEDU to T=taki status błędu otrzymany w odpowiedzi z bramki ZUS oznacza, że nie wszystkie wymagane pola na deklaracji zostały wypełnione, bądź że nie zostały wypełnione poprawnie.
Należy w takim przypadku otworzyć deklarację w formie PDF i sprawdzić, czy wszystkie wymagane pola są wypełnione (wymagane pola nie mogą być puste), oraz czy podane w nich wartości są poprawne. Wpisane dane muszą się mieścić w przewidzianych dla nich komórkach (nie mogą być zbyt długie), numery identyfikacyjne (np. PESEL) muszą być poprawne i o odpowiedniej długości, wyliczone kwoty muszą być poprawne. Dodatkowe adresy na deklaracjach wypełniamy tylko w sytuacji, gdy różnią się od adresu głównego (zameldowania). Jeśli są takie same, to wypełniamy jedynie główny adres (zameldowania).
Jeśli pomimo tego nie można zlokalizować błędu, można spróbować zaimportować deklarację (w pliku XML) do Płatnika. Płatnik przy imporcie zwykle wyświetla dodatkowe informacje na temat tego, które pola nie zostały wypełnione lub nie zostały wypełnione poprawnie.
Po poprawieniu danych spróbuj ponownie utworzyć deklarację i wysłać ją ponownie.
![]() |
Zapoznaj się z odpowiedziami na często
zadawane pytania » |
![]() |
Sprawdź nasz poradnik wideo Systim »
|
![]() |
Sprawdź pomoc dostępną na koncie Systim w module "Pomoc" »
|