Podpis danymi autoryzującymi

Opublikowano:

E- deklaracje można podpisać przede wszystkim kwalifikowanym podpisem elektronicznym, ale nie tylko. Jest także możliwość podpisu e-deklaracji „danymi autoryzującymi”, wiele osób zastanawia się w jaki sposób to zrobić. W dzisiejszym artykule przekażemy najważniejsze informacje związane właśnie z podpisem danymi autoryzującymi.

 

Możliwość podpisu „danymi autoryzującymi” polega na uzupełnieniu przez płatnika bądź podatnika paru informacji. Są nimi: identyfikator podatkowy PESEL bądź NIP, imię, nazwisko, data urodzenia, a także kwota przychodu.

 

Kwota przychodu wskazana w zeznaniu bądź rocznym obliczeniu podatku za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym składana jest deklaracja/wniosek rok podatkowy (np. w 2019 r., kiedy składasz rozliczenie za 2018 r., należy wpisać kwotę przychodu za rok 2017). Wartość "0" trzeba wpisać, jeżeli za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok podatkowy, w którym składano deklaracje/wniosek, nie złożono żadnego zeznania lub rocznego obliczenia podatku.

 

Ważne !

Należy pamiętać, że nie każdy formularz elektroniczny można podpisać danymi autoryzującymi.

 

Podobne artykuły
Inne artykuły
Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!