KONTAKT


Enadis sp. z o.o.
ul.Morska 149 U2
Gdynia 81-222
Infolinia:
22 350 64 30
pn - pt: 8:30 - 16:30
Aby rozpocząć księgowanie w księgach handlowych bezpośrednio z dokumentów sprzedaży i zakupu (z zakładki sprzedaż/zakup), należy na początek wprowadzić szablony dokumentów. Bez szablonów dokumentów system nie pozwoli na księgowanie i będzie wyrzucał komunikat błędu o braku szablonów. Wystarczy dodanie chociażby jednego schematu księgowania (szablonu).
Rozpoczęcie pracy z księgowością powinno rozpocząć się od ustawień. Na początku należy skonfigurować kilka podstawowych opcji i parametrów.
W tym celu należy przejść do modułu „Księgowość”, zakładki „KH” i opcji „konfiguracja”. W opcji tej można dowolnie zmieniać domyślne ustawienia, np. planu kont, bilansu itd. Przede wszystkim trzeba dodać szablony dokumentów sprzedażowych i zakupowych, o których wspomniano na początku. W opcji „konfiguracja” należy wejść w sekcję „szablony dokumentów księgowych”. Wystarczy dodać jeden szablon (schemat księgowania) dla dokumentów sprzedażowych i/lub zakupowych. Po dodaniu szablonu będzie można swobodnie księgować.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w podręczniku użytkownika - Rozdział 5. Księgowość, podrozdział tego rozdziału „5.2.5 Konfiguracja”.
![]() |
Zapoznaj się z odpowiedziami na często
zadawane pytania » |
![]() |
Sprawdź nasz poradnik wideo Systim »
|
![]() |
Sprawdź pomoc dostępną na koncie Systim w module "Pomoc" »
|