Dlaczego nie mogę zacząć księgować w KH? Błąd: brak szablonów

Aby rozpocząć księgowanie w księgach handlowych bezpośrednio z dokumentów sprzedaży i zakupu (z zakładki sprzedaż/zakup), należy na początek wprowadzić szablony dokumentów. Bez szablonów dokumentów system nie pozwoli na księgowanie i będzie wyrzucał komunikat błędu o braku szablonów. Wystarczy dodanie chociażby jednego schematu księgowania (szablonu).

Rozpoczęcie pracy z księgowością powinno rozpocząć się od ustawień. Na początku należy skonfigurować kilka podstawowych opcji i parametrów.

W tym celu należy przejść do modułu „Księgowość”, zakładki „KH” i opcji „konfiguracja”. W opcji tej można dowolnie zmieniać domyślne ustawienia, np. planu kont, bilansu itd. Przede wszystkim trzeba dodać szablony dokumentów sprzedażowych i zakupowych, o których wspomniano na początku. W opcji „konfiguracja” należy wejść w sekcję „szablony dokumentów księgowych”. Wystarczy dodać jeden szablon (schemat księgowania) dla dokumentów sprzedażowych i/lub zakupowych. Po dodaniu szablonu będzie można swobodnie księgować.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w podręczniku użytkownika - Rozdział 5. Księgowość, podrozdział tego rozdziału „5.2.5 Konfiguracja”.

powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!