Jaki ustawić port połączenia drukarki fiskalnej z Systimplus?

1. W programie Systimplus w zakładce "Połącz z drukarką" należy wybrać z listy odpowiedni rodzaj drukarki fiskalnej (model drukarki). Następnie należy wybrać z listy odpowiedni port (np. COM12). Jeżeli na liście nie są widoczne żadne porty należy wybrać przycisk znajdujący się obok – „zielone strzałki”.

Jeśli mimo wykonania czynności odświeżenia pole z wyborem portu jest wciąż puste, należy sprawdzić, w jaki sposób podłączona jest drukarka do komputera:
- jeżeli poprzez port COM, można na chwilę zmienić na port USB, aby sprawdzić, czy pojawią się dostępne porty. Jeśli jednak dalej nie pojawi się lista wyboru portów, to należy upewnić się czy na komputerze zainstalowane są wszelkie wymagane sterowniki, i czy urządzenie jest rozpoznawane przez system Windows. W ostateczności należy poprosić informatyka/wdrożeniowca drukarki, bądź skontaktować się z producentem, aby sprawdzili jakie dokładnie sterowniki są potrzebne w tej sytuacji oraz czy system „widzi” drukarkę.
- jeżeli poprzez port USB, to przyczyną może być brak zainstalowanych sterowników pozwalających na podłączanie drukarki przez USB. Sterowniki znajdują się na płycie dołączonej do drukarki, albo na stronie producenta. Należy upewnić się, jakie sterowniki są wymagane do instalacji, a następnie poprawnie je zainstalować.

2. Po poprawnym połączeniu się poprzez jeden wybrany z wyżej wymienionych portów, na liście ukażą się odpowiednie porty do wyboru - należy kliknąć przycisk „połącz”.

Po kliknięciu przycisku powinien pojawić się odpowiedni komunikat informacyjny. Brak komunikatu lub wyświetlenie się komunikatu z błędem, oznacza, że jest wybrana zła drukarka lub występuje jakiś problem z drukarką/połączeniem.

3. Po pomyślnym podłączeniu drukarki można skorzystać z opcji „drukuj paragon testowy za 1 grosz” - powinno zadziałać poprawnie. Dodatkowo poniżej opcji "połącz", znajduje się też „status połączenia”, informujący użytkownika o statusie negatywnym lub pozytywnym podłączenia drukarki.

Uwaga! Czasami połączenie z drukarką może blokować program „Dropbox”, należy go wyłączyć i zrestartować program SystimPlus.

powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!