KONTAKT
Enadis sp. z o.o.
ul.Morska 149 U2
Gdynia 81-222
Infolinia:
22 350 64 30
pn - pt: 8:30 - 16:30
Jeżeli deklaracja została wysłana z programu Systim, zazwyczaj pojawia się przy niej status z komunikatem: "Dokument wstępnie przetworzony, sprawdź wynik następnej weryfikacji dokumentu".
Status ten oznacza, że deklaracja dotarła do Urzędu Skarbowego i gdy tylko dokument zostanie sprawdzony przez Urząd Skarbowy, to przy kolejnej próbie sprawdzenia statusu, ukaże się informacja o zweryfikowanym dokumencie - czy dokument został zaakceptowany, bądź czy ew. zawierał błędy i został odrzucony. Jeżeli dokument zawierał określone błędy należy w tym wypadku poprawić błędy, wygenerować ponownie deklarację jako "korekta" i wysłać ponownie do US.
Wyświetlane komunikaty są wysyłane z Urzędu Skarbowego (nie są to komunikaty programu Systim), w związku z czym w przypadku wątpliwości o ich szczegółowe znaczenie należy pytać bezpośrednio w Urzędzie Skarbowym bądź na infolinii podatkowej.
Dodatkowo po pomyślnym przesłaniu deklaracji widoczny będzie numer referencyjny nadany przez US oraz opcja pobrania do wersji PDF potwierdzenia UPO odbioru.
Do weryfikacji deklaracji JPK_V7 można też użyć bramki ministerstwa:
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client/status
Do weryfikacji pozostałych deklaracji podatkowych służy bramka:
https://klient-eformularz.mf.gov.pl/declaration-client/status
Sprawdzanie statusu na innej bramce może skutkować pojawieniem się błędu "300 - brak dokumentu", gdyż dokument na tej bramce po prostu nie istnieje.
~Olena
18.04.2024 08:29
Potrzebuję upo
|
#1 |
Zapoznaj się z odpowiedziami na często
zadawane pytania » |
Sprawdź nasz poradnik wideo Systim »
|
Sprawdź pomoc dostępną na koncie Systim w module "Pomoc" »
|