KONTAKT


Enadis sp. z o.o.
ul.Morska 149 U2
Gdynia 81-222
Infolinia:
22 350 64 30
pn - pt: 8:30 - 16:30
najłatwiejszą opcją jest oczywiście usunięcie ostatniego dokumentu, a więc faktury zaliczki lub faktury końcowej, ale jest to możliwe tylko wtedy, gdy kontrahent jeszcze nie otrzymał tego dokumentu. W innym wypadku, należy dokonać odpowiednich korekt dokumentów. Mianowicie należy:
1. dokonać korekty ostatniego dokumentu rozliczeniowego, a więc faktury końcowej lub zaliczki. Klikamy przy danej pozycji na liście ikonę "opcje" i wybieramy "wystaw korektę". W danym oknie korekty musimy odpowiednio zmniejszyć kwotę zaliczki, wpisać podstawę korekty i zapisać zmiany. Korekta zostanie dodana, a kwoty zostaną odpowiednio pomniejszone.
2. Następnie należy przejść do pierwotnej faktury zaliczki i tutaj również wystawić korektę, ale tym razem zmieniając w niej tylko ilość sztuk podanego produktu (np. z 8 sztuk na 7; kwoty przeliczą się automatycznie), dodać podstawę korekty i zapisać. Jeżeli zapis się nie uda, proszę ewentualnie zmniejszyć również kwotę zaliczki (system dokonuje różnych zaokrągleń groszy i może wystąpić jakaś blokada kwot). Tak wystawiona korekta powinna się również zapisać poprawnie, a kwoty zostaną odpowiednio zmniejszone.
Po wykonaniu dwóch powyższych czynności oby dwie korekty - dokumentu pierwszego i drugiego zaliczki spowodują wyrównanie odpowiednich kwot rozliczenia i ostatecznie zostanie uzyskany oczekiwany rezultat. Takie faktury można następnie przekazać kontrahentowi.
![]() |
Zapoznaj się z odpowiedziami na często
zadawane pytania » |
![]() |
Sprawdź nasz poradnik wideo Systim »
|
![]() |
Sprawdź pomoc dostępną na koncie Systim w module "Pomoc" »
|