Zaburzona numeracja faktur / luka w numeracji /

Jeśli program nie numeruje faktur prawidłowo (czy innych dokumentów), należy cofnąć się do ostatniej wystawionej faktury — wejść w jej edycję. Być może została usunięta jakaś faktura, która spowodowała zmianę numeracji — powstała luka w numeracji, numeracja przeskoczyła o jeden lub kilka numerów itd.

W związku z powyższym należy cofnąć się do ostatniej faktury, wejść w jej edycję i ustawić poprawnie pola „NR” i „NM” zgodnie z numerem dokumentu — oznaczenia te zostały wytłuszczone (pogrubione) w prawym górnym rogu okna edycji faktury.

* Wyjaśnienie oznaczeń:
- „NR” - oznacza numer roczny, czyli kolejny numer faktury w danym roku. Należy go ustawić na taki numer, jaki powinna mieć edytowana faktura.
- „NM” - oznacza numer miesięczny, czyli kolejny numer faktury w danym miesiącu. Należy go ustawić na taki numer, jaki powinna mieć edytowana faktura.

Po wykonaniu wyżej wymienionych czynności (po skorygowaniu pól), kolejna wystawiana faktura będzie miała prawidłową numerację.

Może wystąpić sytuacja, w której program nie pozwoli na zmianę pola „NR” i/lub „NM”, sygnalizując, że faktury o takich numerach już istnieją. Należy wówczas zmodyfikować najpierw numery „NR” i/lub „NM” na kolidujących fakturach.


powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!


Wykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej. ok