Co oznaczają poszczególne kolory zapłaconej kwoty w fakturach?

Na liście wszystkich wystawionych dokumentów (w zakładce „Sprzedaż”) kwoty sprzedaży oznaczone są w postaci różnych kolorów — zielony, niebieski, pomarańczowy i czerwony. Poszczególne kolory oznaczają określony status realizacji płatności za daną fakturę.

System automatycznie po wystawieniu faktury oznacza dane wartości (kwoty zapłaty) na odpowiedni kolor, tak aby poinformować użytkownika o stanie procesu zapłaty za dany dokument.

Poszczególne kolory oznaczają:
• kwota na czerwono — podana kwota została zapłacona, ale faktura nie jest opłacona w całości;
• kwota na niebiesko — faktura została tylko oznaczona („ptaszkiem”) jako zapłacona, ale faktycznie nie została zapłacona (nie dodano płatności przy wystawianiu faktury, ani przez zakładkę „płatności”);
• kwota na zielono — faktura została w pełni zapłacona;
• kwota w kolorze morskim — faktura w walucie została w całości zapłacona w tej samej walucie, ale wskutek różnic kursowych kwoty w złotówkach na fakturze i w płatności mogą się różnić;
• kwota na pomarańczowo — występuje wyłącznie w fakturach zaliczkowych, oznacza, że dana faktura zaliczkowa została wystawiona, ale całe zamówienie nie zostało jeszcze rozliczone (czyli nie wystawiono jeszcze faktury końcowej, ani ostatniej faktury zaliczkowej).
• puste okienko — oznacza, że danego dokumentu nie dotyczy kolumna „zapłacono” - np. jest to oferta, albo faktura do paragonu.

 


powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!