Jak usunąć niepotrzebne produkty z kartoteki w Systim?

Produkty można usuwać tylko w sytuacji, gdy dany produkt nie został umieszczony na żadnym dokumencie magazynowym lub sprzedażowym/zakupowym. W innym wypadku może to spowodować błędy przy sprawdzaniu stanów magazynowych i podglądzie starych faktur.

Program nie pozwoli na usunięcie produktu w innej sytuacji niż możliwa i wyświetli komunikat o błędzie, iż usunięcie takiego produktu nie jest możliwe, ponieważ dany produkt występuje na jakimś dokumencie i jest z nim powiązany.

Co zrobić?
Należy wejść w edycję produktu i zaznaczyć opcję „ukryj”. Dany produkt zostanie ukryty, a więc będzie niewidoczny na magazynie. Taki produkt będzie ukryty i nie będzie pokazywał się klientom.

Aby podejrzeć ukryte produkty, należy w zakładce „Produkty” ustawić w tabeli po lewej stronie filtr „Widoczność” na „ukryte”. Jeżeli jednak chcemy widzieć tylko dostępne produkty, należy ustawić filtr na „widoczne”.

Ostatnią możliwością jest usunięcie dokumentów (jeżeli jest to możliwe), które są powiązane z produktem, a następnie spróbować usunąć produkt. Jednakże metoda ta nie zawsze będzie wykonana poprawnie, ponieważ system mimo usunięcia dokumentacji może i tak blokować jego usunięcie ze względu na wykonaną inwentaryzację, czy zapisane dane archiwalne.

powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!