Jak rozpocząć pracę ze sklepem internetowym Systim?

Aby rozpocząć pracę ze sklepem internetowym w Systim, należy zalogować się do programu.

Następnie w pierwszej kolejności uzupełnijmy listę kategorii, w module administracja, opcja → „kategorie”, oraz listę produktów w zakładce produkty. W zakładce kategorie możemy również wybrać, produkty należące, do których kategorii będą widoczne w sklepie. Zaś w zakładce → „magazyny” w module „administracja”, możemy wybrać ilości, na których magazynach będą w sklepie brane pod uwagę.

Aby uruchomić sklep internetowy, przejdźmy do modułu Administracja, zakładka → „Opcje". Z listy opcji należy odnaleźć na samej górze pole: „Włączony sklep internetowy” i wybrać opcję „włączony”, po czym zapisać ją znajdującym się tuż obok przyciskiem. Nastąpią wtedy dwie zmiany:
- po pierwsze, dostępna stanie się dodatkowa zakładka w „administracji” → „opcje sklepu" (aby opcja pokazała się, należy odświeżyć stronę, najlepiej po prostu klikając w zakładkę → „opcje"),
- po drugie, zamiast dotychczasowej strony logowania do Systim pojawi się strona sklepu. Będzie ona dostępna pod adresem, pod którym do tej pory się logowaliśmy (np. https://mojafirma.systim.pl). W górnym menu modułów (po prawej stronie) pojawi się zaś dodatkowy link → „sklep”, pozwalający swobodnie przejść do sklepu internetowego. Zanim jednak to zrobimy, warto skonfigurować wpierw działanie sklepu.

W tym celu przejdźmy do zakładki → „opcje sklepu". Na pierwszym ekranie, jaki się pojawi, można ustawić kilka ważnych opcji. Pierwsze trzy z nich dotyczą dodania do sklepu możliwości wykonania płatności on-line przez system PayU. Aby zintegrować Systim z systemem płatności PayU, należy z tym ostatnim wpierw podpisać umowę, w tym celu można się skontaktować na adres e-mail lub telefon pod adresem http://www.payu.pl/
Po zawarciu umowy otrzymamy login, hasło, oraz trze klucze webapi i numer punktu płatności, które musimy wpisać w tych okienkach. Od tego momentu po zakupie w naszym sklepie klient będzie miał możliwość wykonania e-płatności.

Płatności PayU trzeba jeszcze skonfigurować po stronie PayU, dodając nowy punkt płatności, i wpisując taką konfigurację:
Kodowanie: UTF-8
Adres powrotu — błąd:
https://NAZWASKLEPU.systim.pl/sklep.php?act=error&pos_id=%posId%&session_id=%sessionId%&error=%error%
Adres powrotu — poprawnie:
https://NAZWASKLEPU.systim.pl/sklep.php?act=ok&pos_id=%posId%&session_id=%sessionId%
Adres raportów:
https://NAZWASKLEPU.systim.pl/sklep.php?act=status

Ostatnią opcją w tej zakładce jest nazwa sklepu. Tu musimy wpisać nazwę sklepu, która będzie się pojawiała w pasku przeglądarki oraz w e-mailach wysyłanych do naszych klientów. Upewnijmy się przedtem, że wpierw skonfigurowaliśmy poprawnie wysyłanie i odbieranie e-maili w zakładce „administracja"->"opcje".

Następnie przejdźmy do opcji „sposoby dostawy". Tutaj możemy ustawić, które sposoby dostawy będą widoczne w naszym sklepie, oraz jaka kwota zostanie doliczona do zamówienia przy wybraniu określonego sposobu dostawy. Domyślnie w sklepie dostępna jest jedynie opcja „kurier” i jej koszt ustawiony jest na zero.

Kolejna opcja do „dodaj logo”, gdzie możemy załączyć logo naszego sklepu, aby wyświetlało się w górnej części ekranu sklepu. Najlepiej, aby logo było w formacie PNG, odpowiedniej wielkości i z włączoną przezroczystością.

Kolejna opcja to „podstrony". W tej zakładce możemy ustalić, jakie podstrony będą dostępne w naszym sklepie, oraz możemy edytować ich treść. Chodzi tu o takie podstrony jak strona „O nas”, „Regulamin”, „Kontakt” itd. Warto tam dodać informacje kontaktowe, adresy, telefony i e-maile, napisać trochę informacji o sklepie, a także wprowadzić regulamin sklepu. W Internecie znajdziemy dużo przykładowych regulaminów sklepów internetowych, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych, które wystarczy jedynie dostosować do naszych potrzeb i wkleić tutaj.
W zakładce tej mamy również możliwość edycji strony specjalnej - „ekran po podsumowaniu". Jest to strona, która pojawi się użytkownikowi po zatwierdzeniu zamówienia i przesłaniu go do nas. Możemy tam np. podziękować za złożenie zamówienia, podać dane do przelewu itp. Jeśli skonfigurowaliśmy płatność przez PayU, to domyślnie pojawi się tam możliwość wykonania płatności w ten sposób.
W zakładce „podstrony” można również tworzyć nowe podstrony — w tym wypadku musimy określić, gdzie mają się one pojawić (w nagłówku czy stopce) oraz podać kolejność, w której się będą pojawiać (podając odpowiednią kolejną liczbę).

Następna strona to komentarze w sklepie. Umożliwia ona moderację komentarzy zamieszczanych w sklepie do produktów. Na głównym ekranie zobaczymy listę zamieszczonych komentarzy, zaś w górnym oknie filtr umożliwiający ich przeszukanie — albo wszystkie, albo oczekujące na weryfikację, albo zaakceptowane, albo odrzucone.

Ostatnia opcja „wybierz szablon sklepu” umożliwi nam wybranie jednej z kilku kolorystyk sklepu. Wystarczy wybrać dowolną z kolorystyk, dostosowaną najbardziej do naszej działalności, i zatwierdzić przyciskiem „Zapisz".

Po skonfigurowaniu sklepu możemy do niego przejść, wybierając przycisk „sklep” w górnej części okna, po prawej stronie od opcji „administracja". Po kliknięciu zostaniemy przeniesieni do sklepu.

Kolejne kroki w zamówieniu wyglądają następująco:
1. zapoznanie się z zawartością sklepu,
2. dodanie produktów do koszyka,
3. zmiana ilości produktów do koszyka i przejście do zamówienia,
4. zalogowanie się (a) lub rejestracja (b), lub podanie danych do zamówienia bez rejestracji (c),
5. potwierdzenie danych dostawy i ew. do faktury (w przypadku zalogowania),
6. wybranie sposobu płatności i dostawy i podanie uwag,
7. ostateczne zatwierdzenie zamówienia,
8. informacja o płatności i ew. wykonanie e-płatności.

Zamówienie po zatwierdzeniu trafi do zakładki „zamówienia” w programie.

Klienci, którzy zarejestrowali się w sklepie, domyślnie po zalogowaniu będą trafiać do sklepu. Jeśli natomiast założyliśmy im konto w opcji „konta klientów” w Systim, to po zalogowaniu trafią automatycznie do programu Systim, do wcześniejszego systemu zamówień. Można tę opcję zmienić w zakładce „konta klientów”, przy edycji i dodawaniu danego klienta.

powrót do pytań
Wykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej. ok