Dlaczego drukarka fiskalna podłączona do SystimPlus nie drukuje jednego z produktów?

Czasem może się zdarzyć, że drukarka fiskalna nie chce drukować jednego z produktów. Cały paragon jest drukowany natomiast drukarka fiskalna zatrzymuje się na tym produkcie i odmawia dalszej pracy, bądź anuluje cały paragon.

Najczęstszą przyczyną takiech zachowania drukarki jest zmieniona stawka VAT. Jeśli wcześniej produkt X był drukowany ze stawką VAT np. 23%, drukarka fiskalna nie pozwoli na wydrukowanie tego samego produktu z ustawioną inną stawką VAT, np. 0%.

Aby problem rozwiązać, wystarczy poprawić stawkę na paragonie, ustawiając odpowiednią wartość — tzn. taką, która znajdowała się na poprzednich paragonach fiskalnych.

UWAGA: Opisana tu funkcjonalność jest cechą drukarek fiskalnych, nie programu Systim, dlatego będzie zawsze występować na drukarkach fiskalnych, bez względu na to do jakiego programu są podłączna.


Jeśli natomiast stawka VAT musi zostać zmieniona, należy zmienić nazwę tego produktu. Dopisanie kropki na końcu bądź inna zmiana w nazwie, spowoduje, że drukarka będzie traktować produkt jako inny, i pozwoli na wydrukowanie z inną stawką VAT.

UWAGA: Zwróć uwagę, że niektóre drukarki mają ograniczenie ilości drukowanych znaków do np. 40 znaków w nazwie produktu. Sprawdź w dokumentacji jaką długość nazwy posiada Twoja drukarka. Jeśli nowy znak, np. kropka, zostanie dopisany na pozycji dalszej niż 40 znaków, np. na 41, to drukując paragon program automatycznie utnie nazwę do 40 znaków, co oznacza iż drukarka wciąż otrzyma tą samą długość znaków, czyli tą samą nazwę produktu, co nie spowoduje poprawy działania. W takiej sytuacji sugerujemy wpisanie dodatkowego znaku, np. kropki, na początku nazwy.

 

W razie pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt z serwisem technicznym drukarki bądź jej producentem, który może dysponować innymi rozwiązaniami tego problemu.

 


powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!