Jak zaksięgować raport z kasy fiskalnej ?

Aby wprowadzić raport z kasy fiskalnej (miesięczny bądź dobowy) należy wejść w moduł "sprzedaż i zakup" > "sprzedaż" > "dodaj fakturę". Po otworzeniu się nowej karty do wprowadzenia dokumentu należy wybrać odpowiedni "rodzaj dokumentu" > z rozwijanej listy wybieramy "raport z kasy fiskalnej". Następnie należy uzupełnić puste pola oraz wpisać wartości. Po wpisaniu "ceny netto" system przeliczy odpowiednio "wartość VAT" oraz "cenę brutto". Po wypełnieniu wszystkich pól należy zapisać wprowadzone dane ikoną "zapisz" na dole strony.

Jeżeli w programie jest włączona opcja "automatyczne księgowanie" wprowadzony raport z kasy fiskalnej zostanie automatycznie zaksięgowany, jeśli jednak księgujemy ręcznie dokumenty wówczas po zapisaniu należy wejść w zakładkę "sprzedaż" odszukać dodany dokument i po prawej stronie kliknąć na "opcje". Z wyświetlonej listy należy wybrać "opcje" > "zaksięguj dokument", zostaniemy przekierowani do strony księgowania, gdzie będzie można zobaczyć jak został zaksięgowany "raport z kasy fiskalnej", a następnie go zapisać.

Poza tą opcją można także dokonać edycji dokumentu, pobrać do PDF, wydrukować itp.

Księgowanie raportu z kasy fiskalnej zawsze można podejrzeć, wchodząc w jego edycję ("opcje" > "edycja wpisu").


powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!