Jakie zmienne można stosować do edycji szablonów zamówień?

Wzory (szablony) dokumentów można swobodnie modyfikować według swoich potrzeb, dodając stałe elementy tekstowe lub graficzne, zmienne wartości, logo firmy, czy dodatkowe informacje (np. miejsca na podpisy itd.).

Aby móc edytować jakikolwiek szablon dokumentu, należy go najpierw pobrać na dysk komputera. W tym celu trzeba przejść w moduł „ustawienia”, zakładkę „opcje” i wybrać opcję „szablony dokumentów” (z tabeli opcji po lewej stronie). Przy wybranym rodzaju dokumentu (na liście szablonów) należy kliknąć ikonę „opcje” i wybrać z listy „pobierz szablon".

Po zapisaniu pliku na dysku należy go otworzyć w programie Libre Office (darmowy program dostępny do pobrania w internecie). Po dokonaniu zmian w pliku należy go zapisać i ponownie wgrać (zaimportować) do programu Systim poprzez pierwszą opcję ikony "zmiana szablonu". Po zaimportowaniu pliku do programu wszystkie nowe dokumenty przyjmą zmieniony szablon wydruku dokumentu.

UWAGA: Szablony nie mogą być modyfikowane programem Word, który nieprawidłowo zapisuje te pliki (w złym formatowaniu)!

-------------------
Do modyfikacji szablonów zamówień można stosować poniżej wymienione pola/zmienne.


1. Podstawowe pola/zmienne:
#FORMA_PLATNOSCI# - forma płatności
#TERMIN_REALIZACJI# - termin realizacji
#TERMIN_REALIZACJI_DNI# - termin realizacji w dniach
#NUMER# - numer
#DATA_ZAMOWIENIA# - data zamówienia
#UWAGI# - uwagi
#NAZWA# - nazwa
#ULICA# - ulica
#KOD# - kod
#MIEJSCOWOSC# - miejscowosc
#PANSTWO# - panstwo
#WOJEWODZTWO# - wojewodztwo
#NIP# - numer NIP
#SKLADAJACY# - skladajacy
#OBSLUGUJACY# - obslugujacy
#NAZWA_DOSTAWY# - nazwa dostawy
#ULICA_DOSTAWY# - ulica dostawy
#KOD_DOSTAWY# - kod dostawy
#MIEJSCOWOSC_DOSTAWY# - miejscowosc dostawy
#PANSTWO_DOSTAWY# - panstwo dostawy
#WOJEWODZTWO_DOSTAWY# - wojewodztwo dostawy
#SUMA_NETTO# - suma netto
#SUMA_VAT# - suma VAT
#SUMA_BRUTTO# - suma brutto
#SLOWNIE# - kwota slownie
#WALUTA# - waluta
#EMAIL# - adres e-mail
#TELEFON# - numer telefonu
#RODAJ_CENY# - informacja czy podane ceny są netto, czy brutto


2. Pozycje produktowe:
#LP# - liczba porządkowa produktu
#OPIS# - opis
#OPIS_PRODUKTU# - opis produktu
#NUMER_SERYJNY# - domyślny numer seryjny
#SN# - numer seryjny z przodu z przedrostkiem SN (np. SN 5415152)
#ILOSC# - ilość
#JEDNOSTKA# - jednostka
#RABAT# - rabat
#CENA_NETTO# - cena netto
#CENA_NETTO_RABAT# - cenna netto rabatu
#STAWKA_VAT# - stawka VAT
#KOD_PRODUKTU# - kod produktu
#KOD_KRESKOWY# - kod kreskowy produktu
#KOD_U_DOSTAWCY# - kod u dostawcy
#WARTOSC_NETTO# - wartość netto
#WARTOSC_VAT# - wartość VAT
#WARTOSC_BRUTTO# - wartość brutto
#ZDJECIE# - zdjęcie produktu
#nazwa_parametru# - nazwa parametru jest nazwą zdefiniowanego przez użytkownika w programie parametru.


3. Dane sprzedawcy:
#GL_NAZWA# - pełna nazwa firmy
#GL_NAZWA_SKROT# - skrócona nazwa firmy
#GL_ULICA# - ulica i numer domu
#GL_KOD# - kod pocztowy
#GL_MIASTO# - miasto
#GL_WOJEWODZTWO# - województwo
#GL_PANSTWO# - państwo
#GL_NIP# - numer NIP/VAT EU
#GL_TELEFON# - telefon
#GL_FAX# - faks
#GL_EMAIL# - email
#GL_NAZWA_SKROT# - nazwa skrócona
#GL_WWW# - adres WWW
#GL_REGON# - numer regon
#RODZAJ_DZIALALNOSCI# - rodzaj działalności (określony w module księgowość)


UWAGA: w przypadku, gdy zmienna jest w szablonie, ale program jej nie uzupełnia, oznacza, to, że zmienna została błędnie wprowadona. Zalecane jest ponowne wpisanie jej całej nazwy ręcznie (łącznie z „krzyżykami - #”) lub skopiowanie zmiennej najpierw do notatnika (w celu usunięcia złego formatowania) i ponowne wklejenie zmiennej do wyjściowego dokumentu w programie LibreOffice.

powrót do pytań

Skomentuj




Wersja DEMO - przetestuj za darmo! Załóż konto Systim w 15 sekund!