Instrukcja integracji Systim z systemem Apaczka

Prosta intergacja z systemem apaczka - wystawiaj zamówienia, zamawiaj kuriera i śledź nadane przesyłki bezpośrednio z programu Systim


Integracja z systemem apaczka daje możliwość składania zleceń na przesyłki kurierskie bezpośrednio z panelu Twojego konta Systim. Po poprawnej konfiguracji można w programie Systim dodawać zamówienia i zamawiać do nich kuriera (dane dotyczące odbiorcy i przesyłki oraz nadawcy zaczytywane są automatycznie z zamówienia, ręcznie wybierana jest jedynie data i godzina nadania przesyłki oraz przewoźnika). W oddzielnej zakładce "Przesyłki" można podglądać całą listę nadanych przesyłek (wraz z możliwością śledzenia przesyłki, pobrania listu przewozowego itp.).




Jak dokonać integracji apaczki z Systim?


Należy wejść na konto Systim, w moduł Administracja, a następnie wybrać opcję po lewej stronie "Kurierzy". Na nowej stronie pojawią się ustawienia dotyczące integracji apaczki, takie jak: App ID oraz App Secret. Zmiany zapisuje się przyciskiem "Zapisz zmiany".



Jak zamówić kuriera do zamówienia Systim?


W zakładce Zamówienia widoczna jest lista dodanych zamówień (złożonych przez klientów) z możliwością dodania nowego zamówienia (poprzez przycisk "dodaj zamówienie"). Obok dodanego już zamówienia po kliknięciu ikony "opcje", widoczna jest lista dodatkowych opcji do wyboru. Przedostatnia opcja dotyczy możliwości zamówienia kuriera. Wystarczy ją wybrać z widocznej listy - kliknąć na nią.


Pojawi się tutaj dodatkowe okno z zaczytanymi z zamówienia danymi odbiorcy i przesyłki oraz danymi nadawcy. Dane zostają zaczytane z istniejącego zamówienia, pozostaje jedynie do uzupełnienia pole imię i nazwisko osoby kontaktowej oraz numer telefonu osoby kontaktowej. Następnie należy kliknąć przycisk Dalej, aby przejść do ostatniego kroku.



W kolejnym kroku pozostaje już tylko kwestia podsumowująca dotycząca zamówienia kuriera, a więc wyboru nadania przesyłki (data i godzina odbioru) i przewoźnika (np. USP Standard, wraz z ukazaną ceną danej usługi). Na koniec klikamy przycisk Zamów kuriera (lub aby wprowadzić zmiany w poprzednim kroku - przycisk "wstecz").



Jak śledzić nadane przesyłki?


Po dokonaniu zamówienia kuriera w programie Systim, w zakładce Przesyłki pojawi się informacja o złożonym zleceniu przesyłki. Na liście widoczne są dane o kontrahencie, dacie zamówienia, numerze listu przewozowego i zamówienia, rodzaju kuriera i możliwości śledzenia przesyłki. Dodatkowo po wybraniu ikony "opcje" widoczne są jeszcze inne opcje, takie jak: szczegóły przesyłki, ponów to zamówienie, anulowanie przesyłki, pobranie listu przewozowego lub usunięcie wpisu. Podejrzenie szczegółów przesyłki otworzy nowe okno z informacjami o danych odbiorcy i przesyłki oraz danych nadawcy. Opcja ponowienia zamówienia umożliwi ponowne zamówienie kuriera (ponowne przejście przez ww. kroki), natomiast opcja anulowania przesyłki spowoduje anulowanie zamówienia kuriera. Możliwe jest również usunięcie dodanego wpisu, które umożliwia tylko usunięcie wpisu - nie oznacza ono anulowania przesyłki wraz z jego usunięciem.


Najważniejszą z opcji jest chyba możliwość pobrania listu przewozowego do PDF. Po wybraniu tej opcji zostanie wyświetlony dokument możliwy do wydruku. Wygląda on następująco:


Jeszcze jedną ważną opcją jest możliwość śledzenia przesyłki. Wystarczy kliknąć na ikonę lupy (szukania), która przenosi do nowego okna - do strony apaczki.


Tutaj zaczytany zostaje numer listu przewozowego, po którym dokonane będzie szukanie. System sprawdzi, gdzie obecnie znajduje się nadana przesyłka i czy trafiła już do odbiorcy. Wszelkie statusy śledzenia będą automatycznie aktualizowane.


Wszelkie nadane przesyłki można podglądać w programie Systim w zakładce Przesyłki lub na koncie apaczki.




Więcej szczegółów na:

Wykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej. ok