FAQ czyli najczęściej zadawane pytania

  1. Czym jest Systim?


    Systim w dużym skrócie to:
    - faktury i płatności (zakup i sprzedaż)
    - magazyn, produkty (w tym rezerwacje produktów)
    - zamówienia od klientów
    - zarządzanie płatnościami okresowymi
    - zamówienia od klientów (w tym integracja zamówień z Allegro)
    - zamówienia do dostawców, zamówienia dla producentów
    - zarządzanie płatnościami okresowymi
    - wypożyczenia i zwroty produktów
    - CRM, terminarz
    - kadry, umowy, czas pracy
    - zarządzanie kontami użytkowników
    - baza kontrahentów i klientów
    - zarządzanie projektami
    - firmowy Intranet, dokumenty
    - zarządzanie projektami
    - firmowy Intranet, dokumenty,
    - drukarka fiskalna (paragony fiskalne, korekty paragonów)
    - środki trwałe, wyposażenie, urzędy
    - pojazdy, delegacje
    - księgowość KPiR, KH
    - sklep internetowy
    - wszelkie raporty, ustawienia, edycja szablonów dokumentów itp.
    - API do łączenia z innymi systemami.

    Systim to nowoczesne i profesjonalne oprogramowanie do faktur online, które integruje najważniejsze funkcje programów do zarządzanie firmą, współpracy grupowej jak również systemów typu intranet, dzięki czemu jest innowacyjnym i tanim rozwiązaniem informatycznym dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Systim jest jedynym programem tego typu na rynku ze względu na kompleksowość, różnorodność oraz szeroki zakres zaproponowanych rozwiązań i możliwości.

  2. Czy Systim obsługuje gospodarkę magazynową (dokumenty PZ, WZ, itd.)?

    Tak, Systim w pełni obsługuje gospodarkę magazynową.

  3. Jakie czynności należy wykonać aby rozliczyć zamówienie w programie?

    Aby rozliczyć zamówienie najpierw należy zmienić status zamówienia na „skompletowane”, kolejną czynnością jest wystawienie faktury, zaznaczenie na niej zapłaconej kwoty i zaznaczenie pola "wydaj z magazynu".

  4. Czy oprogramowanie Systim chroni dane przed możliwością przedostania się do osób niepowołanych?

    Tak, wszelkie dane są zabezpieczone kilkunastostopniowym systemem bezpieczeństwa WASP, poczynając od loginu i hasła, poprzez blokowanie adresów IP, kończąc na zabezpieczeniach sprzętowych. Co więcej Systim wprowadził całkowicie szyfrowane połączenia przy wykorzystaniu technologii SSL.

  5. Czym różni się magazyn zaawansowany od magazynu uproszczonego?

    Magazyn zaawansowany pozwala na założenie dowolnej ilości magazynów oraz umożliwia wystawianie dokumentów magazynowych WZ, PZ itd., natomiast magazyn uproszczony jest jednym "magazynem", gdzie każdy produkt ma przypisaną konkretną, aktualną ilość.

  6. Czy można oznaczyć magazyn, jako magazyn wypożyczeń?

    Tak, oczywiście. W tym celu należy w module ,,Administracja’’ w opcji ‘’Magazyny’’ dodać lub zmienić magazyn, który oznaczymy jako magazyn wypożyczeń – odhaczając konkretną opcję.

  7. Do czego służy funkcja skanowanie produktów?

    Skanowanie produktów (poprzez skaner) ułatwia zdecydowanie pracę z Systim. Dzięki funkcji skanowania produktów można dodawać w szybki sposób produkty do magazynu poprzez kliknięcie pola ''kod kreskowy'', a następnie zeskanować produkt, aby dodał kod kreskowy danego produktu. Tak samo w sytuacji wystawiania dokumentu sprzedaży, w oknie uzupełniania danych wystarczy kliknąć przycisk ''tryb skanowania'', aby w łątwy sposób dodać produkt do danego dokumentu sprzedaży.

  8. Czy można dopasować program wedle potrzeb i upodobań użytkownika?

    Tak. W tym celu należy przejść do zakładki opcje → ustawienia w module „administracja” oraz ustalić w jaki sposób ma funkcjonować Systim.

  9. Czy można modyfikować szablony faktur, umów o pracę bądź innych dokumentów?

    Tak, wedle potrzeb i oczekiwań użytkowników. Można zmieniać dowolne teksty a nawet całą strukturę szablonów, można również dodać logo firmy czy inne elementy graficzne. Szczegóły opisane są w podręczniku użytkownika.

  10. Czy kontrahenci mojej firmy mogą także posiadać dostęp do mojego Systim?

    Można im na to pozwolić. Systim umożliwia dostęp do programu od strony klienta, w tym celu należy założyć konto klienta, a następnie podać login i hasło dostępu swojemu klientowi. Będzie miał on w swoim panelu do dyspozycji cztery zakładki: „produkty”, „zamówienia”, „faktury” oraz „zmień hasło”. Może on składać zamówienia poprzez program, ma wgląd do swoich zamówień już złożonych a także może monitorować przebieg procesu zamówień (na jakim etapie realizacji się one znajdują). Opcja „faktury” pokazuje wszystkie faktury klienta, dostępne jest także filtrowanie wg lat, rodzajów oraz wg kryterium płatności - czy dana faktura została już uregulowana czy wręcz przeciwnie, wciąż podlega zapłacie.

  11. Niektóre zakładki w Systim ładują się bardzo wolno, lub nie ładują się wcale (zawieszają się).

    Problem może być spowodowany zbyt długim ładowaniem kontrolki Java (która służy do drukowania), i może dotyczyć zakładek "sprzedaż", "zakup", "zamówienia", "płatności". Zalecane jest zainstalowanie najnowszej wersji Javy, lub ponowne zainstalowanie Javy (jeśli posiadamy najnowszą wersję) lub ponowne zainstalowanie przeglądarki w najnowszej wersji. Zalecane jest korzystanie z przeglądarki Mozilla Firefox, której ten błąd w ogóle nie dotyczy.
    Można również wyłączyć drukowanie bezpośrednio z programu, wybierając jedynie pobieranie dokumentów do PDF - opcja "Drukowanie bezpośrednio z programu" w module administracja, opcja "ustawienia".
    Problem jest niestety niezależny od nas, wynika z błędu w oprogramowaniu Java w aktualnych wersjach przeglądarek.

  12. Czym różni się wersja bezpłatna od wersji płatnej Systim?

    Wersja bezpłatna pozwala na założenie tylko i wyłącznie jednego konta użytkownika. Sprawia to, że jest przydatna jedynie dla jednoosobowych firm. Nie pozwala na wystawianie umów z pracownikami. Także niektóre inne funkcje mogą w tej wersji być ograniczone lub niedostępne. Wersja płatna ("Pro") posiada gwarancję (SLA) dostępności na poziomie 99,6% w skali roku, czego nie posiada wersja bezpłatna. Wersja bezpłatna nie posiada również szyfrowania danych przez co wersja Pro oferuje znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa.
    Szczegóły na stronie porównanie wersji bezpłatnej i płatnej.

  13. Czy wersja bezpłatna będzie zawsze bezpłatna? Jak długo można korzystać z wersji bezpłatnej?

    Na chwilę obecną nie planujemy aby wersja bezpłatna stała się kiedykolwiek płatna. Z wersji bezpłatnej można korzystać bez ograniczeń i opłat, pod warunkiem, iż firma spełnia warunek przychodu mniejszego niż 60 tys. zł netto z okresu ostatniego roku zwykłego (liczone jako z ostatnich 365 dni). Z wersji bezpłatnej można korzystać do 1 miesiąca bez opłat.

  14. Czy Systim umożliwia wystawianie faktur Pro Forma?

    Tak, Systim umożliwia wystawianie dokumentu Faktura Pro Forma, Faktura VAT, Faktura Korygująca, Paragon, Rachunek, Faktury w walucie, Faktury VAT marża oraz Faktury Zaliczkowe.

  15. Czy Systim umożliwia wystawianie dokumentów w walutach?

    Owszem. Waluty można dodawać w module ,,Administracja’’ w opcji ‘’waluty’’. Natomiast dokumenty jakie możemy wystawiać w walucie to między innymi: faktura VAT, faktura zaliczkowa, faktura Pro Forma, faktura zw. z VAT (d. Rachunek), oferta.

  16. Czy Systim umożliwia tworzenie ofert i cenników?

    Tak, Systim umożliwia tworzenie ofert (dokumentów w formie zbliżonej do faktury VAT, z napisem "oferta"). Systim umożliwia również generowanie cenników bezpośrednio z programu.

  17. Brakuje mi możliwości importu kontrahentów i produktów z mojego poprzedniego programu...

    Nic straconego, jeśli korzystasz z pełnej wersji programu a potrzebujesz zaimportować dane z innego popularnego programu fakturowo/magazynowego czy CRM - dodamy to gratis. Podeślij nam na e-mail kontakt@systim.pl informację z jakiego programu korzystasz, i załącz do niego wyeksportowany plik z danymi z dotychczasowego programu (nie muszą to być wszystkie produkty czy kontrahenci, wystarczy kilka przykładowych).
    Systim obecnie pozwala na import danych o produktach i kontrahentach z Symfonii i Subiekta.

  18. Co to jest Systimplus?

    SystimPlus to dedykowana aplikacja rozszerzająca możliwości Systim o obsługę drukarek fiskalnych. SystimPlus, który służy jako pośrednik (interface) pomiędzy drukarką fiskalną a Systim. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących drukowania paragonów, konfiguracji Systim z SystimPlus oraz innych, należy skorzystać z dokumentacji programu SystimPlus dostępnej w zakładce "Pomoc i informacje o programie" Więcej informacji o drukarkach fiskalnych można znaleźć tutaj.

  19. Czy mogę wystawiać paragony (niefiskalne) w Systim, zamiast stosować kasę fiskalną?

    Sytuacje kiedy wymagane jest stosowanie kasy fiskalnej określone są w odpowiednich ustawach i rozporządzeniach. Ponieważ prawo w tej kwestii jest zmienne i zależne od rodzaju świadczonych usług, aby uzyskać 100% pewności czy powinno się stosować kasę fiskalną najlepiej skontaktować się ze swoim urzędem skarbowym, zadzwonić na infolinię podatkową, lub skonsultować się z doświadczonym prawnikiem, księgową czy biurem rachunkowym.
    Dokument "Paragon" w Systim na chwilę obecną przeznaczony jest tylko i wyłącznie dla firm, które nie mają prawnego wymogu korzystania z kas fiskalnych i nie zastępuje kasy fiskalnej.

    Systim w wersji Pro (w wersji od 2 stanowisk) pozwala na drukowanie paragonów fiskalnych przy użyciu kilku najpopularniejszych rodzajów drukarek fiskalnych. Szczegółowe informacje znajdują się w podręczniku użytkownika.

  20. Czy mogę zaproponować dodatkową funkcję do Systim?

    Tak, zapraszamy do przesłania takich informacji na nasz adres e-mail (dane w dziale "kontakt"). Przy rozwijaniu programu w pierwszej kolejności wprowadzamy funkcjonalności, o które najczęściej pytali nasi użytkownicy.
    Można również zamówić wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności w trybie przyspieszonym - w takim przypadku wyceniamy funkcje jakie mają być wprowadzone, i są one wprowadzane po ich opłaceniu przez zamawiającego (możliwość dostępna tylko dla użytkowników wersji płatnej).

  21. Czy Systim jest dostępny z urządzeń mobilnych?

    Systim jest dostępny poprzez przeglądarki urządzeń mobilnych. Ze względu na ich ograniczenia nie wszystkie funkcje programu mogą być dostępne. 99% funkcji Systim zostało przetestowanych i działa jednak prawidłowo. Do korzystania z Systim w urządzeniach mobilnych zalecamy wykorzystanie przeglądarki Mozilla Firefox, która na chwilę obecną w największym stopniu jest kompatybilna z Systim. Systim może nie działać całkowicie poprawnie pod niektórymi innymi przeglądarkami, co wynika z ograniczeń przeglądarek, nie zaś samego Systim.



  22. Czy mogę wystawiać paragony fiskalne w Systim? Czy Systim i drukarka fiskalna współpracują ze sobą?

    Systim w wersji Pro (w wersji od 2 stanowisk) pozwala na drukowanie paragonów fiskalnych przy użyciu kilku najpopularniejszych rodzajów drukarek fiskalnych. Szczegółowe informacje znajdują się w podręczniku użytkownika oraz tutaj.

  23. Drukowanie w programie nie działa poprawnie, nie otwiera się okno wydruku.

    Prawdopodobnie przeglądarka nie odświeżyła modułu drukowania do najnowszego, który działa poprawnie. Można to na niej wymusić odświeżając stronę (przytrzymując klawisz Control (Ctrl) wciskamy klawisz F5), a jeśli to nie pomoże, czyszcząc historię przeglądanych stron. Można to zrobić w "opcjach" lub w "historii" przeglądania w przeglądarce internetowej.

  24. Jakiej przeglądarki internetowej mogę używać aby korzystać z Systim?

    Systim może być używany przy pomocy dowolnej przeglądarki internetowej. Zalecana jest aktualizacja przeglądarki do najnowszej wersji, Systim może nie działać poprawnie w starych, nieaktualnych wersjach przeglądarek. Ze względu na stabilność i szybkość działania zalecamy używanie bezpłatnej przeglądarki Mozilla Firefox.

  25. Czy dostępna jest wersja edukacyjna Systim?

    Tak. Aby założyć wersję edukacyjną, należy skontaktować się z nami e-mailowo, z informacją gdzie konto będzie wykorzystywane, oraz ile stanowisk będzie z niej korzystać jednocześnie (przewidywana maksymalna liczba).
    Konto edukacyjne przeznaczone jest wyłącznie dla uczelni, szkół, czy innych organizacji (również firm) prowadzących szkolenia z Systim. Konto takie nie może być wykorzystywane do celów komercyjnych.

  26. W jakich godzinach dostępna jest pomoc techniczna?

    Pomoc techniczna dostępna jest w godzinach od 8.30 do 16.30 od poniedziałku do piątku. Dane kontaktowe zawarte są w zakładce kontakt. Pomoc techniczna dostępna jest jedynie dla użytkowników, którzy zakupili wersję Pro.
    Wsparcie techniczne udziela wyłącznie porad dotyczących obsługi programu. Wsparcie techniczne nie udziela porad finansowych, prawnych czy dotyczących rachunkowości.

  27. Co jeśli potrzebuję wsparcia technicznego, a nie posiadam zakupionego Systim?

    Należy zakupić wersję Pro Systim. Należy pamiętać że pomoc techniczna aktywna jest dopiero od momentu wystawienia faktury. W przypadku wykonania przelewu może to potrwać (maksymalnie) do 7 dni. Systim można aktywować po zalogowaniu do programu, na pierwszym ekranie jaki się pojawi. Klikając opcję "zmień" pokaże się możliwość pobrania faktury Pro Forma bądź wykonania płatności online.

  28. Czy można z programu wyeksportować dane dotyczące produktów, kontrahentów i innych?

    Tak, opcja dostępna jest w module "administracja", zakładka "raporty". Użytkownicy przeglądarki Firefox i niektórych innych mogą również zaznaczyć zawartość dowolnej tabeli w Systim przy użyciu klawisza "control" ("ctrl"), skopiować ją do schowka i wkleić do dowolnego arkusza kalkulacyjnego (jak MS Excel czy LibreOffice Spreadsheet).

  29. Jaka jest zalecana rozdzielczość ekranu dla Systim?

    Zalecamy uruchamianie Systim co najmniej w rozdzielczości większej niż 1024 piksele (szerokość), dla uzyskania najlepszego efektu. Rozdzielczości takie obsługuje obecnie każdy nowy monitor i laptop.
    Systim działa prawidłowo również w rozdzielczości 1024 piksele (szerokość) i mniejsze, ale korzystanie z programu nie jest wówczas tak wygodne jak w wyższych rozdzielczościach.

  30. Dlaczego wystawienie faktury nie powoduje wydania towaru z magazynu?

    Domyślnie wystawienie faktury nie powoduje wydania towaru z magazynu. Aby wydać towar jednocześnie z wystawieniem faktury zaznacz opcje "wydaj z magazynu" i wybierz odpowiedni magazyn z listy. Spowoduje to utworzenie dokumentu WZ jednocześnie z dodaniem faktury.

  31. Czy na WZ mogą pojawić się ceny sprzedaży?

    Domyślnie na dokumentach WZ pojawiają się ceny zakupu, wg których program rozlicza stany magazynowe. Aby na dokumentach WZ pojawiły się ceny sprzedaży zaznacz odpowiednią opcję w module "administracja", zakładka "opcje", opcja "ustawienia". Można również zmodyfikować szablon dokumentu WZ (w opcji "szablony dokumentów") i całkowicie usunąć pola wyświetlające ceny na dokumentach WZ.

  32. Jak w Systim pobrać duplikat faktury?

    Pobierz wybraną fakturę do PDF przytrzymując klawisz "shift", spowoduje to pobranie jej duplikatu. Duplikat powinien zawierać datę wystawienia duplikatu, jeśli brakuje go na wydruku upewnij się, że szablon faktury zawiera miejsce gdzie data wystawienia duplikatu może zostać wpisana (oznaczone przez #ORYGINAL_KOPIA_DUPLIKAT# lub #DUPLIKAT# ). Szczegóły dotyczące sposobu modyfikacji szablonu faktury znajdują się w podręczniku użytkownika.

  33. Jeśli do faktury przypisano płatność na całą kwotę faktury, to w polu "Do zapłaty" pojawia się "0,00" (zero). Czy może się tam pojawiać kwota całkowita faktury?

    Tak, w tym celu należy zmodyfikować szablon faktury i w miejscu "Do zapłaty" zamiast "#DO_ZAPLATY#" wpisać "#SUMA_BRUTTO#". Szczegóły dotyczące sposobu modyfikacji szablonu faktury znajdują się w podręczniku użytkownika. Napis "Słownie" można zmienić w analogiczny sposób z "#SLOWNIE#" na "#SLOWNIE_BRUTTO#".

  34. Czy można ustawić nowe hasło do konta i/lub nową nazwę konta?

    Aby zmienić swoje obecne hasło na nowe, wystarczy wejść w górny moduł (znajdujący się nad menu głównym w panelu Systim) ➡ ''administracja''' → następnie wybrać podzakładkę → ''moje hasło'' - tutaj należy wpisać w konkretne pole nowe hasło i zatwierdzić je przyciskiem 'zapisz'. Natomiast, aby zmienić nazwę konta Systim należy wejść w górny moduł: ''administracja''' → następnie wybrać podzakładkę → ''zmień nazwę konta Systim'' - tutaj należy wpisać w konkretne pole nową nazwę konta i zatwierdzić je przyciskiem 'zapisz' W sytuacji, gdy zapomnisz swojego hasła wystarczy, że przy logowaniu (pod przyciskiem 'zaloguj się') klikniesz na poniżej znajdującą się opcje → ''odzyskaj hasło''. Po wykonaniu danej operacji, na Twój adres mailowy (podany przy rejestracji konta), zostanie wysłane przypomnienie z hasłem do konta w Systim.

  35. Czy można zintegrować Allegro z Systim?

    Oczywiście. Można skonfigurować w ustawieniach swoje konto Allegro, aby móc swobodnie pobierać zamówienia z Allegro do Systim. Można dodać dowolnie dużą ilość kont, jeśli posiadamy więcej niż jedno.

  36. Czy istnieje możliwość wybrania rodzaj prowadzonej księgowości w programie Systim?

    Tak, w Systim mamy możliwość wyboru rodzaju prowadzonej księgowości - księgowość KPiR, pełna księgowość – KH (księgi handlowe), czy ryczałt.

  37. Czy w Systim można wykonać remanent?

    Tak, oczywiście. Można wykonać remanent, przesunięcie itp.

  38. Czy w Systim można pobrać/wydrukować raport kasowy?

    Tak, oczywiście.

  39. Co to jest podręcznik użytkownika?

    Podręcznik użytkownika służy jako pomoc w obsłudze programu, pokazuje w kolejnych krokach, jak przejść przez funkcjonalność Systim. Podręcznik użytkownika znajduje się w panelu głównym na koncie Systim oraz można pobrać go również pod adresem: http://www.systim.pl/Systim - podrecznik uzytkownika.pdf. Aby zapisać podręcznik np. na pulpicie kliknij link prawym przyciskiem i wybierz opcję "zapisz jako".

  40. Czy można wystawiac korekty dokumentów?

    Wszelkie dokumenty sprzedaży można edytować, jak równeż wprowadzać korekty dokumentów i paragonów.



Więcej szczegółów na:

Wykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej. ok