O Systim - program do faktur, magazynu, księgowości i płac

Systim to nowoczesny program łączący zalety programów do zarządzania firmą (fakturowanie, magazyn, księgowość, płace), współpracy grupowej, CRM, ERP i systemów typu Intranet, przeznaczony dla mikro, małych i średnich firm.


Systim stawia na nową jakość w programach do obsługi firmy online. W pełni realizuje nowoczesny koncept pracy w tzw. chmurze ("cloud"), jest aplikacją dostępną z każdego miejsca na świecie przy wykorzystaniu powszechnie dostępnego Internetu, oraz dowolnej przeglądarki internetowej. Jest aplikacją łatwą w obsłudze i wymaga zero obsługi przed wdrożeniowej i obsługowej. Dostępny jest 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Aby zapewnić najwyższą jakość, wprowadziliśmy SLA zapewniające dostępność systemu przez 99,6% czasu albo zwrot pieniędzy.

Przy całej swej dostępności jest jednocześnie programem bezpiecznym. Dane przechowywane w programie zabezpieczone są na login i hasło. Wszelkie dane są również szyfrowane dzięki zastosowaniu technologii SSL.

Dzięki wykorzystaniu Systim możesz znacznie ograniczyć swoje koszta i zajmowanie się sprawami, które nie są istotne dla firmy. Koniec ze wdrażaniem oprogramowania - uruchomienie Systim to zaledwie kilka kliknięć myszką. Koniec z okresowymi aktualizacjami programu i związanymi z tym przerwami w pracy - Systim aktualizuje się automatycznie, i systematycznie. A przy tym koniec z ponoszeniem kosztów aktualizacji programu. Systim nie wymaga zatrudniania informatyków ani zakupu serwerów. Wystarczy policzyć, ile możesz na tym zaoszczędzić!

Oprogramowanie do faktur Systim zapewnia również nową jakość w przewidywalności kosztów. Nie musisz już dłużej spędzać długich godzin nad zrozumieniem cennika. Nasz cennik jest prosty i zrozumiały dla każdego. Jest również przewidywalny - w każdym momencie możesz określić, ile chcesz zapłacić, a także jak będzie się zmieniał koszt miesięczny Systim w zależności od wzrostu czy spadku zatrudnienia w firmie.

Systim stworzony został przez zespół posiadający wieloletnie doświadczenie w tworzeniu oprogramowania i systemów dedykowanych, których używa ponad 3000 większych i mniejszych firm na całym świecie (w tym również spółki giełdowe), i z którego każdego dnia korzysta kilkanaście tysięcy użytkowników.


  1. Czym jest Systim?


    Systim w dużym skrócie to:
    - faktury i płatności (zakup i sprzedaż),
    - magazyn, produkty (w tym rezerwacje produktów),
    - zamówienia od klientów,
    - zamówienia do dostawców, zamówienia dla producentów,
    - produkcja,
    - zamówienia z Allegro,
    - zarządzanie płatnościami okresowymi,
    - rezerwacje, wypożyczenia i zwroty produktów,
    - kadry, umowy, płace, czas pracy,
    - tworzenie i przesyłanie deklaracji do US i ZUS,
    - zarządzanie kontami użytkowników, uprawnienia,
    - baza kontrahentów i klientów,
    - CRM, terminarz,
    - zarządzanie projektami (podsumowanie kosztów i przychodów),
    - firmowy Intranet, dokumenty,
    - drukarka fiskalna (paragony fiskalne, korekty paragonów),
    - środki trwałe, wyposażenie, urzędy,
    - pojazdy, delegacje, kilometrówka,
    - księgowość KPiR, KH,
    - wszelkie raporty, ustawienia (np. edycja szablonów dokumentów),
    - API do łączenia z innymi systemami.

    Systim to nowoczesne i profesjonalne oprogramowanie do faktur online, magazynu, zamówień, księgowości oraz kadr i płac, które integruje najważniejsze funkcje programów do zarządzania firmą, współpracy grupowej, jak również systemów typu intranet. Jest innowacyjnym i tanim rozwiązaniem informatycznym dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Program Systim jest jedynym programem tego typu na rynku ze względu na kompleksowość, różnorodność oraz szeroki zakres zaproponowanych rozwiązań i możliwości.

  2. Czym jest dodatkowy program Systimplus?

    SystimPlus to dedykowana aplikacja rozszerzająca możliwości Systim o obsługę drukarek fiskalnych oraz możliwość wysyłki deklaracji i plików JPK do Urzędu Skarbowego. Dodatkowy (darmowy) program SystimPlus, który instalowany jest na komputerze użytkownika służy, jako pośrednik (interface) pomiędzy drukarką fiskalną/US a programem Systim. W celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących drukowania paragonów, wysyłki deklaracji/plików JPK, konfiguracji Systim z SystimPlus, należy skorzystać z dokumentacji i filmów wideo dotyczących programu SystimPlus w zakładce "Pomoc" na koncie Systim. Więcej informacji o drukarkach fiskalnych można znaleźć tutaj.

  3. Czy oprogramowanie Systim chroni dane przed możliwością przedostania się do osób niepowołanych?

    Tak, wszelkie dane są zabezpieczone kilkunastostopniowym systemem bezpieczeństwa WASP, poczynając od loginu i hasła, poprzez blokowanie adresów IP, kończąc na zabezpieczeniach sprzętowych. Co więcej, Systim wprowadził całkowicie szyfrowane połączenia przy wykorzystaniu technologii SSL. Możliwe jest również włączenie dodatkowej opcji dwuetapowego logowania do programu.

  4. Czym różni się wersja bezpłatna od wersji płatnej Systim?

    Wersja bezpłatna posiada niektóre funkcje ograniczone lub niedostępne (np. limit wystawianych dokumentów księgowych, możliwość przetestowania programu tylko na jednym stanowisku (użytkowniku)). Wersja płatna ("Pro") ma gwarancję (SLA) dostępności na poziomie 99,6% w skali roku, czego nie posiada wersja bezpłatna.

  5. Przez jaki okres ważne jest konto bezpłatne?

    Wersja bezpłatna jest dostępna przez okres 30 dni za darmo bez zobowiązań, w celu przetestowania programu i podjęcia ostatecznej decyzji o jego dalszym kontynuowaniu.

  6. Czy Systim jest dostępny z urządzeń mobilnych?

    Systim jest dostępny poprzez przeglądarki urządzeń mobilnych. Ze względu na ich ograniczenia nie wszystkie funkcje programu mogą być dostępne. 99% funkcji Systim zostało przetestowanych i działa jednak prawidłowo. Do korzystania z Systim w urządzeniach mobilnych zalecamy wykorzystanie przeglądarki Mozilla Firefox, która na chwilę obecną w największym stopniu jest kompatybilna z Systim. Systim może nie działać całkowicie poprawnie pod niektórymi innymi przeglądarkami, co wynika z ograniczeń przeglądarek, nie zaś samego Systim.



  7. Jakie faktury sprzedażowe można wystawiać w Systim?

    Systim umożliwia wystawianie dokumentów sprzedażowych - faktura VAT, faktura Pro Forma, faktura VAT Marża, faktura zaliczkowa, faktura zw. z VAT (dawniej Rachunek), paragon zwykły, paragon fiskalny (tylko przy pakiecie "Magazyn i Księgowość"), oferta, list przewozowy, dowód wewnętrzny, i inne. Możliwe jest również wystawianie wybranych dokumentów w walucie, np. faktura VAT walutowa, faktura zaliczkowa w walucie itd.

  8. Jakie faktury zakupowe można wprowadzać do Systim?

    Systim umożliwia wprowadzanie dokumentów zakupowych - faktura za zakup towarów handlowych i materiałów do produkcji, faktura zaliczkowa, zakup dotyczący pojazdu (np. koszty za paliwo), zakup samochodu osobowego, zakup usług, dowód wewnętrzny, inne wydatki. Możliwe jest również wprowadzanie wybranych dokumentów w walucie, np. faktura VAT walutowa, faktura zaliczkowa w walucie itd.

  9. Czy Systim obsługuje gospodarkę magazynową (dokumenty PZ, WZ, itd.)?

    Tak, Systim w pełni obsługuje gospodarkę magazynową. Możliwe do wystawienia dokumenty magazynowe dotyczą przyjęcia, wydania i inwentaryzacji. Czyli: - Przyjęcie na magazyn (PZ)
    - Przesunięcie międzymagazynowe (MM)
    - Przyjęcie wewnętrzne (PW)
    - Przyjęcie z produkcji (PP)
    - Wydanie z magazynu (WZ)
    - Wydanie wewnetrzne (WW)
    - Wydanie na produkcję (WP)
    - Korekta wartości magazynu (KWM)
    - Inwentaryzacja (INW)

  10. Czy można wystawiać korekty do dokumentów?

    Wszelkie dokumenty sprzedaży można edytować, jak również wprowadzać korekty dokumentów i paragonów, faktur zakupowych, dokumentów magazynowych itp.

  11. Czy w Systim jest funkcja skanowanie produktów?

    Tak, skanowanie produktów (poprzez skaner) ułatwia zdecydowanie pracę z Systim. Dzięki funkcji skanowania produktów można dodawać pozycje produktowe w szybki sposób na dokumentu - faktur sprzedaży, faktur zakupowych, dokumentów magazynowych. Przy wystawianiu dokumentów wystarczy wybrać przycisk ''tryb skanowania'', a następnie zeskanować produkt. W pustym polu pojawi się zaczytany kod kreskowy, system wyszuka go w programie (w dodanych produktach na magazynie) i doda go do danego dokumentu.

  12. Czy można dopasować program wedle potrzeb i upodobań użytkownika?

    Tak. Największa część ustawień programu znajduje się w module Administracja, to tam można ustalić, w jaki sposób ma funkcjonować Systim. Natomiast ustawienia dotyczące kadr i płac znajdują się w module "Użytkownicy, kadry, umowy" >> Konfiguracja, a ustawienia dotyczące księgowości w module Księgowość >> Konfiguracja.

  13. Czy można modyfikować szablony faktur, umów o pracę bądź innych dokumentów?

    Tak, dokumenty można dostosowywać wedle potrzeb i oczekiwań użytkowników. Można zmieniać dowolne teksty, dodawać zmienne lub elementy graficzne (np. logo firmy) oraz zmieniać całą strukturę szablonów. Szczegóły dotyczące modyfikacji szablonów dokumentów znajdują się w module POMOC na koncie Systim (po zalogowaniu się do konta).

  14. Czy kontrahenci mojej firmy mogą mieć dostęp do mojego konta Systim?

    Systim umożliwia dostęp do programu od strony klienta, w tym celu należy założyć konto klienta, a następnie przekazać mu dane do logowania (login i hasło dostępu). Klient będzie miał dostęp do określonych funkcjonalności w programie, czyli w swoim panelu będzie widział cztery następujące zakładki: „produkty”, „zamówienia”, „faktury” oraz „zmień hasło”. Z pozycji zakładki "produkty" może zobaczyć dostępne produkty oraz złożyć na nie zamówienie. Ma także wgląd do swoich zamówień (już złożonych), a także możliwość monitorowania przebiegu procesu zamówień (na jakim etapie realizacji się one znajdują) z poziomu zakładki ''zamówienia''. Opcja „faktury” pokazuje wszystkie faktury klienta, dostępne jest także filtrowanie wg lat, rodzajów oraz wg kryterium płatności - czy dana faktura została już uregulowana, czy wręcz przeciwnie, wciąż podlega zapłacie.

  15. Czy można nadać użytkownikowi (pracownikowi) dostęp do konta Systim?

    W Systim można dodawać użytkowników (stanowiska), którzy będą mieli dostęp do konta z wyznaczonymi dla nich uprawnieniami. Oznacza to, że można dodać konto użytkownika, a więc nadać dostęp wybranemu pracownikowi firmy poprzez nadanie mu indywidualnego loginu i hasła do logowania (np. księgowej) i określić dodatkowo dla niego uprawnienia (np. dostęp tylko do modułu Księgowość).

  16. Jak i gdzie mogę zaimportować dane z innego programu?

    Jeśli korzystasz z pełnej wersji programu, a potrzebujesz zaimportować dane z innego popularnego programu księgowego, magazynowego, czy innego możesz je swobodnie zaimportować poprzez opcję umieszczoną w module Administracja >> import danych. Dane, jakie mogą być zaimportowane z innych programów, to kontrahenci, pracownicy, produkty, faktury do księgowości oraz plan kont, układ bilansu, układ RZiS - w pełnej księgowości.

  17. Czy mogę wystawiać paragony fiskalne w Systim? Czy Systim i drukarka fiskalna współpracują ze sobą?

    Systim w wersji Pro (w wersji od 2 stanowisk) pozwala na drukowanie paragonów fiskalnych przy użyciu kilku najpopularniejszych rodzajów drukarek fiskalnych. Szczegółowe informacje znajdują się w podręczniku użytkownika oraz tutaj.

  18. Czy mogę wystawiać paragony (niefiskalne) w Systim, zamiast stosować drukarkę fiskalną?

    Tak, w Systim można wystawiać dokument sprzedażowy o nazwie "Paragon", który jest paragonem zwykłym (a nie fiskalnym). Dokument "Paragon" w Systim przeznaczony jest dla firm, które nie mają prawnego wymogu korzystania z kas fiskalnych.

  19. Czy mogę zaproponować dodatkową funkcję do Systim?

    Tak, zapraszamy do przesyłania takich informacji na nasz adres e-mail (dane w dziale "kontakt"). Przy rozwijaniu programu w pierwszej kolejności wprowadzamy funkcjonalności, o które najczęściej pytali nasi użytkownicy.

  20. Jakiej przeglądarki internetowej mogę używać, aby korzystać z Systim?

    Systim może być używany przy pomocy dowolnej przeglądarki internetowej. Zalecana jest aktualizacja przeglądarki do najnowszej wersji, Systim może nie działać poprawnie w starych, nieaktualnych wersjach przeglądarek. Ze względu na stabilność i szybkość działania zalecamy używanie bezpłatnej przeglądarki Mozilla Firefox.

  21. Czy dostępna jest wersja edukacyjna Systim?

    Tak. Konto edukacyjne przeznaczone jest wyłącznie dla uczelni, szkół, czy innych organizacji (również firm) prowadzących szkolenia z Systim. Konto takie nie może być wykorzystywane do celów komercyjnych. Aby założyć wersję edukacyjną, należy skontaktować się z nami e-mailowo, z informacją gdzie konto będzie wykorzystywane, oraz ile stanowisk będzie z niej korzystać jednocześnie (przewidywana maksymalna liczba).

  22. Co, jeśli potrzebuję wsparcia technicznego, a nie posiadam zakupionego Systim?

    Należy zakupić wersję płatną Systim, aby móc korzystać ze wsparcia technicznego naszej infolinii Systim. W innym wypadku dostępny jest tylko kontakt mailowy lub czat na stronie www.

  23. Czy można z programu wyeksportować dane dotyczące produktów, kontrahentów i innych?

    Tak, wszelkie dane możliwe są do pobrania w formacie XLS lub CSV. Dodatkowo możliwe jest wyeksportowanie faktur do wybranego programu (np. Symfonia), pobrania wszelkich deklaracji, plików JPK, czy raportów i zestawień w określonych formatach.

  24. Jak dodawać ilości produktów na magazynie, jak działa magazyn?

    Domyślnie wystawienie faktury nie powoduje wydania towaru z magazynu. Tylko dokumenty magazynowe mogą spowodować zmianę stanu produktu na magazynie - zwiększenie lub zmniejszenie ilości produktu. Aby szybko wydać towar jednocześnie z wystawieniem faktury, należy zaznaczyć opcje "wydaj z magazynu" i wybrać odpowiedni magazyn z listy - przy wystawaniu faktury. Spowoduje to utworzenie automatycznie dokumentu WZ jednocześnie z powiązaną fakturą. Jeżeli do programu zostaną dodane tylko same produkty, w programie nie będzie żadnych dokumentów magazynowych, to stan wszystkich produktów będzie zerowy. Stany wszystkich produktów jednocześnie można ustalić poprzez, np. dokument inwentaryzacji.

  25. Czy na WZ mogą pojawić się ceny sprzedaży?

    Domyślnie na dokumentach WZ pojawiają się ceny zakupu, według których program rozlicza stany magazynowe. Aby na dokumentach WZ pojawiły się ceny sprzedaży, zaznacz odpowiednią opcję w module "Administracja", zakładka "opcje". Tam należy odnaleźć opcję umożliwiającą włączenie wyświetlania cen sprzedaży na dokumentach WZ. Można również zmodyfikować szablon dokumentu WZ (w opcji "szablony dokumentów") i całkowicie usunąć pola wyświetlające ceny na dokumentach WZ.

  26. Czy można ustawić swoje hasło lub nazwę konta Systim?

    Tak. Aby zmienić domyślnie nadane hasło na własne, wystarczy wejść w moduł ''Administracja'' i zakładkę ''moje hasło''. Tutaj należy wpisać w pole nowe hasło i zatwierdzić je przyciskiem 'zapisz'. Natomiast, aby zmienić nazwę konta Systim, należy wejść w górny moduł: ''administracja'' i opcję po lewej stronie ''zmień nazwę konta Systim''. Tutaj należy wpisać w pole nową nazwę konta i zatwierdzić je przyciskiem 'zapisz' W sytuacji, gdy zapomnisz swojego hasła do logowania, wystarczy, że przy logowaniu (na stronie xxxxxx.systim.pl) klikniesz niżej umieszczoną opcje ''odzyskaj hasło''. Po wykonaniu danej operacji, na Twój adres mailowy (podany przy rejestracji konta), zostanie wysłane przypomnienie z hasłem do konta w Systim.

  27. Czy można zintegrować Allegro z Systim?

    Oczywiście. Można skonfigurować w ustawieniach swoje konto Allegro, aby móc swobodnie pobierać zamówienia z Allegro do Systim. Można dodać dowolnie dużą ilość kont, jeśli posiadamy więcej niż jedno.

  28. Czy istnieje możliwość wybrania rodzaju prowadzonej księgowości w programie Systim?

    Tak, w Systim mamy możliwość wyboru rodzaju prowadzonej księgowości - księgowość KPiR, pełna księgowość – KH (księgi handlowe), czy ryczałt.


Sprawdź, pełną listę wszystkich funkcjonalności Systim: >> KLIKNIJ<<