KONTAKT
Enadis sp. z o.o.
ul.Morska 149 U2
Gdynia 81-222
Infolinia:
22 350 64 30
pn - pt: 8:30 - 16:30
1. Automatyczne księgowanie wystawionych faktur
2. Automatyczne naliczanie list płac i rachunków
3. Ryczałt, KPiR i pełna księgowość
4. Integracja z KSeF
5. Wsparcie księgowych
Opublikowano: 30.12.2019
E- deklaracje można podpisać przede wszystkim kwalifikowanym podpisem elektronicznym, ale nie tylko. Jest także możliwość podpisu e-deklaracji „danymi autoryzującymi”, wiele osób zastanawia się w jaki sposób to zrobić. W dzisiejszym artykule przekażemy najważniejsze informacje związane właśnie z podpisem danymi autoryzującymi.
Możliwość podpisu „danymi autoryzującymi” polega na uzupełnieniu przez płatnika bądź podatnika paru informacji. Są nimi: identyfikator podatkowy PESEL bądź NIP, imię, nazwisko, data urodzenia, a także kwota przychodu.
Kwota przychodu wskazana w zeznaniu bądź rocznym obliczeniu podatku za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok, w którym składana jest deklaracja/wniosek rok podatkowy (np. w 2019 r., kiedy składasz rozliczenie za 2018 r., należy wpisać kwotę przychodu za rok 2017). Wartość "0" trzeba wpisać, jeżeli za rok o dwa lata wcześniejszy niż rok podatkowy, w którym składano deklaracje/wniosek, nie złożono żadnego zeznania lub rocznego obliczenia podatku.
Ważne !
Należy pamiętać, że nie każdy formularz elektroniczny można podpisać danymi autoryzującymi.