wystawianie dokumentów sprzedażowych - faktura VAT, faktura Pro Forma, faktura VAT Marża, faktura zaliczkowa, faktura zw. z VAT (dawniej Rachunek), paragon zwykły, paragon fiskalny (tylko przy pakiecie "Magazyn i Księgowość"), oferta, list przewozowy, dowód wewnętrzny, i inne
wprowadzanie dokumentów zakupowych - faktura za zakup towarów handlowych i materiałów do produkcji, faktura zaliczkowa, zakup dotyczący pojazdu (np. koszty za paliwo), zakup samochodu osobowego, zakup usług, dowód wewnętrzny, inne wydatki
wystawianie faktur sprzedażowych i wprowadzanie faktur zakupowych w walutach
łatwy podgląd powiązanych płatności z fakturami
oznaczanie kolorami na liście faktur wartości dotyczących płatności wg statusu: zapłacone (zielony), niezapłacone (czerwony), zaliczka (pomarańczowy), niebieski (rozliczone ręcznie, bez powiązanego dokumentu płatności)
możliwość dodania dopisku do faktury: odwrotne obciążenie, samofakturowanie, faktura VAT-MP, metoda kasowa
możliwość ustalenia (wybrania) domyślnej stawki VAT na fakturze: 23%, 8%, 5%, 0%, 0% EXP, 0% WDT, np, np UE, o.o, zw. oraz możliwość dodania własnej stawki VAT
możliwość wyboru szablonu faktury VAT i faktury ProForma (oraz tych rodzajów faktur w walucie) w języku angielskim lub niemieckim
możliwość wystawienia korekty faktur i faktur korygujących oraz paragonów
możliwość pobierania wydruków dokumentów do wersji PDF oraz wydruku bezpośrednio na drukarce
możliwość wystawienia paragonu fiskalnego do faktury
możliwość wystawienia faktury do paragonu
możliwość dodania produktów w cenie brutto
możliwa modyfikacja dokumentów w każdym momencie
tryb skanowania produktów przy wystawianiu dokumentów sprzedażowych
łatwy podgląd powiązanych dokumentów magazynowych z fakturą (np. WZ)
informowanie o mijającym terminie płatności - podkolorowanie daty na kolor czerwony
możliwość anulowania faktury (oraz cofnięcia operacji)
możliwość pobrania duplikatu faktury
wystawianie kolejnych dokumentów na podstawie już wystawionych
możliwość wystawienia WZ na podstawie wystawionego dokumentu sprzedaży
możliwość wystawienia PZ na podstawie wystawionego dokumentu zakupu
możliwość księgowania (ręcznego lub automatycznego) dokumentów sprzedaży i zakupu poprzez jedno kliknięcie
możliwość wysyłania przypomnienia e-mail o niezapłaconych fakturach na adres kontrahenta
możliwość łatwej modyfikacji szablonów dokumentów
automatyczne naliczanie odsetek (opcjonalnie)
możliwość zamieszczania informacji o zaległych płatnościach i odsetkach na fakturach
możliwość zdefiniowania większej ilości kont bankowych na fakturach (wybór konta bankowego przy wystawianiu faktury)
możliwość definiowania własnych sposobów numeracji dokumentów (numeracja roczna, miesięczna, dodatkowe symbole i numery)
definiowanie terminu płatności dla danego kontrahenta
możliwość dodania płatności z poziomu listy faktur
podgląd wszelkich płatności powiązanych z fakturą
możliwość udzielania rabatów na fakturze
import faktury z Excela
eksport wybranych faktur do innych programów
dodawanie własnych form płatności, rodzajów walut, stawek VAT, kas gotówkowych
pobieranie danych o kontrahentach z bazy REGON/GUS
możliwość zaimportowania kontrahentów z innych programów
możliwość jednoczesnej pracy wielu użytkowników (stanowisk), z dowolnego miejsca na świecie
możliwość wygenerowania obowiązkowego Jednolitego Pliku Kontrolnego z faktur (JPK_VAT) oraz struktur pliku przesyłanych tylko na żądanie organu podatkowego z faktur (JPK_FA)
zapisywanie informacji o płatnościach przychodzących
kojarzenie płatności z wystawionymi dokumentami
możliwość usunięcia powiązania płatności z fakturą i ponownego ich powiązania
naliczanie i kojarzenie odsetek od płatności
możliwy do wygenerowanie raport kasowy lub zestawienie zaliczek
płatności okresowe - definiowanie płatności okresowych i możliwość automatycznego lub ręcznego wystawiania faktur na ich podstawie (np. co miesięcznych lub corocznych faktur abonamentowych)
różne rodzaje płatności - przelew, gotówka, barter, za pobraniem, rozliczenie saldami, karta płatnicza
możliwość dodania własnych rodzajów płatności
masowe pobieranie wybranych druków płatności do formatu PDF
import wyciągów bankowych
noty odsetkowe, wezwania do zapłaty, wezwania przedsądowe
kompensowanie należności i zobowiązań kontrahentów
wystawianie dokumentów WZ - wydanie z magazynu, wydanie wewnętrzne, wydanie na produkcję,
wystawianie dokumentu inwentaryzacji
importowanie pliku inwentaryzacji z Excela (stan magazynowy na dzień)
opcja dodania kodów kreskowych do produktów
podgląd zdjęć danego produktu za pomocą mini galerii
podgląd przyjęć, wydań i sprzedaży dla danego produktu
możliwość utworzenia nowego produktu na podstawie już istniejącego
możliwość importu wielu produktów z pliku Excel (z gotowego zestawienia)
opcja ''koszyk'' z możliwością złożenia zamówienia na wybrane produkty
kompletowanie produktów
wybór rodzaju, jako produkt lub usługa
możliwość ustawienia jednej ceny lub ceny zależnej od waluty i grupy cenowej kontrahenta
możliwość prostej modyfikacji szablonów dokumentów magazynowych
definiowanie dowolnych dodatkowych parametrów produktów, np. waga, kolor itd.
możliwość ukrycia produktów i kategorii - nie będą one także widoczne w sklepie
dodawanie załączników do produktów
możliwość dodania dodatkowych opcji produktów do sklepu internetowego - dodanie słów kluczowych do produktu, cen brutto przed promocją, ustalenie produktu promowanego i dodanie opisu do sklepu internetowego
definiowanie dla produktów pól PKWiU, ISBN, kodu kreskowego, kodu produktu
pełna obsługa skanerów kodów kreskowych
wystawienie faktur z jednego lub więcej dokumentów magazynowych
aktualizacja stanów magazynowych
korygowanie dokumentów magazynowych
rezerwacje produktów (z wybranego magazynu)
wypożyczenia i zwroty produktów
możliwość dodania domyślnego magazynu wypożyczeń
wypożyczanie wybranych produktów z odrębnego magazynu (ustalony magazyn wypożyczeń)
możliwość wygenerowania pliku JPK (JPK_MAG) z magazynu przesyłanego tylko na żądanie organu podatkowego
możliwość dodania dobrowolnego ubezpieczenia dla pracownika
możliwość oznaczenia kosztów uzyskania przychodu - 20%, 50%, brak
możliwość oznaczenia dodatkowych opcji: nie naliczaj kosztów uzyskania przychodu dla kwot 200 zł i mniejszych, nalicz podatek 32% po przekroczeniu progu, rozliczenie ryczałtowe nierezydenta - ryczałt 20% itd.
możliwość wygenerowania deklaracji do ZUS (do Płatnika): DRA, ZUA, ZZA, ZWUA, ZIUA, ZCNA, ZWPA, ZBA, ZAA, ZIPA, ZFA,
możliwość dodania zapłaconych składek ZUS właścicieli
możliwość pobrania kwestionariusza osobowego pracownika, karty wynagrodzeń, PIT-2, ewidencji czasu pracy do formatu PDF
możliwość oznaczenia urlopów (np. wypoczynkowy, chorobowy 80%) w kalendarzu pracownika
możliwość dodania faktycznego czasu pracy w kalendarzu czasu pracy pracownika
modyfikacja wprowadzonego pracownika do programu - w każdym momencie
możliwość prostej modyfikacji szablonów umów i dostosowania ich do swoich potrzeb oraz możliwość dodania własnego szablonu
dodawanie rachunków do umów cywilno-prawnych pracowników
eksport rachunków do banku
możliwość pobrania zestawienia rachunków
możliwość pobrania, usunięcia lub wydruku wystawionych rachunków
wystawienie umowy na podstawie rachunku
eksport deklaracji do Płatnika
możliwość zaksięgowania kwoty brutto lub składek ZUS pracodawcy
tworzenie listy płac
dodanie harmonogramów pracy i grafików czasu pracy dla pracowników
eksport listy płac do banku
dodanie premii dla pracowników
dodanie potrąceń pracowniczych
pobranie listy wypłat (tzw. paski wypłat)
możliwość wykonania przelewów do banku
zaksięgowanie płaty brutto i składek ZUS pracodawcy
podgląd zestawienia PIT i składek ZUS
możliwość modyfikacji ustawień wedle własnych potrzeb - dodanie składników brutto, oznaczenie wypłacanych zasiłków, zmiana danych konfiguracyjnych i dodanie okresów rozliczeniowych
udzielanie użytkownikom dostępu do konta Systim i nadawanie im uprawnień (np. magazynier, fakturzystka z uprawnieniami tylko do wystawiania i podglądu faktur)
blokowanie utworzonych użytkowników (brak dostępu użytkowników do konta)
tworzenie kont klientów
rejestrowanie delegacji
automatyczne przeliczanie wartości delegacji (ryczałt za dojazdy, nocleg itp. oraz koszty ogólne)
możliwość edycji delegacji w każdym momencie
możliwość zaksięgowania delegacji
pobieranie dokumentów delegacji do PDF
możliwość wysyłania deklaracji ZUS bezpośrednio do ZUS
możliwość wysyłania deklaracji ZUS bezpośrednio do ZUS
dostępny panel zadań podzielony na statusy: planowane, w realizacji, anulowane, wykonane, do wyceny, oczekujące na akceptację wyceny, do realizacji, do weryfikacji, zgłoszenie błędu gwarancyjnego
możliwość powiązania projektu z wystawianą fakturą
możliwość dodania zadania do projektu
możliwość podejrzenia listy zadań do wybranego projektu
podsumowanie przychodów i kosztów
możliwość modyfikacji projektów i zadań w każdym momencie
możliwość przypisania zadaniom i projektom kwot płatności
możliwość wystawienia faktury z projektu
możliwość pokazania danego projektu w zakładce ''czas pracy'', aby można było do niego przypisać godziny pracy danych pracowników
przechowywanie danych o kontrahentach
możliwa edycja kontrahenta w każdym momencie
ustawienie kontrahenta jako producenta
dodanie osób kontaktowych do kontrahenta
podejrzenie wszystkich płatności i faktur danego kontrahenta
wygenerowanie not odsetkowych i wezwań przedsądowych dla wybranego kontrahenta - pobranie do formatu PDF lub wydruk
możliwość skompensowania należności i zobowiązań kontrahenta
dodanie rabatów dla danego kontrahenta - do wybranych kategorii produktów
dodanie indywidualnych cen produktów dla kontrahenta
karty czasu pracy pracowników z możliwością codziennego uzupełniania i podglądu
raporty z przepracowanych godzin (zestawienie miesięczne lub roczne)
zatwierdzanie kart czasu pracy przez przełożonych
możliwość podglądu terminów spotkań innych osób w kalendarzu
możliwość dodawania ważnych dokumentów do przechowania w systemie
CRM - zarządzanie aktualnymi tematami w firmie (zapytania, oferty itd.) i kontaktami z klientami
tworzenie ofert i cenników bezpośrednio z programu
możliwość dodania wpisów księgowych - przychód, koszt, remanent
dostosowanie ustawień księgowości do własnych potrzeb - rodzaj prowadzonej księgowości, płatnik VAT (tak/nie), okres rozliczeniowy podatku PIT/CIT, okres rozliczeniowy podatku VAT, okres rozliczeniowy podatku VAT EU, rodzaj naliczanego podatku (PIT 18%, CIT 19%, PIT liniowy 19%, PIT 18% rozliczany z małżonkiem, CIT 15%), metoda rozliczania PIT i VAT
swobodne przejście z konta Systim do Sklepu - poprzez jedno kliknięcie
zamiast dotychczasowej strony logowania do Systim widoczna strona sklepu
możliwość rejestracji/logowania się do sklepu przez innych użytkowników
dostępny przykład sklepu internetowego Systim: https://sklepdemo.systim.pl
10. Administracja programem
zaawansowane możliwości konfigurowania programu
możliwość przydzielania uprawnień użytkownikom konta Systim
definiowanie kont bankowych firmy, danych kontrahentów, magazynów, walut i innych ustawień
definiowanie kategorii produktów w magazynie
definiowanie parametrów produktów
możliwość zmiany danych firmy i danych do faktury w każdym momencie
możliwość edycji szablonów dokumentów i wiadomości e-mail przesyłanych do klientów
tworzenie nowych użytkowników, zmiana haseł użytkowników
konfigurowanie konta Allegro
ustalanie stawek VAT (dodawanie własnych stawek)
dodawanie rodzajów płatności
dodawanie kas gotówkowych
edycja statusów zamówień, zadań i projektów
dostosowanie wyglądu systemu do własnych potrzeb
import danych (pracownicy, kontrahenci, produkty) z innych programów (np. Optima, Subiekt, Symfonia)
dokonanie zmiany numeracji dokumentów
dodawanie grup kontrahentów
przeglądanie historii logowań do programu, i listy aktualnie zalogowanych osób
możliwość podpisania i zaakceptowania umowy elektronicznej o powierzeniu danych - RODO
możliwość wyświetlania wszelkich raportów z systemu na ekranie komputera lub możliwość ich pobrania do Excela, CSV/SSV (np. lista kontrahentów, prowizje sprzedawców, cennik produktów i usług itp.)
dostęp do analiz i wykresów
historia logowań do programu
możliwość zmiany hasła w każdym momencie
możliwość włączenia dodatkowego zabezpieczenia - dwuetapowe zabezpieczenie poprzez skanowanie kodu
11. Generowanie wielu rodzajów raportów
kontrahenci wg wystawionych faktur
kontrahenci wg wystawionych faktur, wg. miast
kontrahenci wg zapłaconych faktur
kontrahenci wg dni opóźnień płatności
kontrahenci wg naliczonych odsetek
zestawienie faktur i płatności kontrahenta
zaległości w płatnościach faktur z odsetkami od niezapłaconych kwot
stan magazynowy na dany dzień
raport z przepracowanych godzin pracowników
raport z przepracowanych godzin pracowników na projektach
cennik produktów
cennik produktów i usług
rejestr sprzedaży za okres (na podstawie dokumentów sprzedaży)
rejestr zakupów za okres (na podstawie dokumentów zakupu)
mista kontrahentów
marża na sprzedaży za okres
lista przelewów
lista płatności w okresie
zestawienie produktów wydanych z magazynu
zestawienie produktów przyjętych do magazynu
przyjęcia do magazynu od kontrahentów
zestawienie dokumentów magazynowych
zestawienie sprzedanych produktów
raport kontaktów z klientami
obroty kontrahentów
prowizje sprzedawców
prowizje sprzedawców według średnich cen zakupu
zestawienie sprzedanych produktów według producentów
możliwość drukowania paragonów fiskalnych bezpośrednio na drukarce fiskalnej
możliwość drukowania raportów dziennych i okresowych
możliwość ustawienia nagłówków paragonów fiskalnych
możliwość ustawienia stawek VAT
darmowy program SystimPlus do pobrania w panelu klienta (moduł Pomoc), który służy, jako pośrednik (interface) pomiędzy drukarką fiskalną a Systim >> Kliknij <<
możliwość pobierania deklaracji w wersji PDF lub bezpośredniego wydrukowania ich na drukarce
automatyczne generowanie pliku JPK_VAT
automatyczne generowanie innych struktur pliku JPK_VAT (np. JPK_MAG, JPK_FA)
pobieranie e-deklaracji i pliku JPK_VAT w formacie XML (.xml)
możliwość wysyłania bezpośrednio do Ministerstwa Finansów/Urzędu Skarbowego wygenerowanych e-deklaracji i pliku JPK
możliwość podpisywania JPK_VAT przez profil zaufany i eksport pliku
podpisywanie JPK_VAT przychodem
wysyłanie deklaracji z użyciem danych autoryzujących lub podpisu elektronicznego
darmowy program SystimPlus do pobrania w panelu klienta (moduł Pomoc), który służy jako pośrednik (interface) pomiędzy Systim a Urzędem Skarbowym >> Kliknij <<
14. Bezpieczeństwo
w pełni szyfrowane przesyłanie danych z serwera i do serwera poprzez HTTPS/SSL
indywidualny dostęp na login i hasło (wraz z indywidualnym numerem lub nazwą konta)
wymóg posiadania złożonego hasła, utrudniającego dostęp do serwisu osobom niepowołanym
możliwość zablokowania dostępu do konta wyłącznie na wybrane adresy IP (ograniczenie dostępu np. wyłącznie do siedziby twojej firmy)
blokada dostępu do konta po kilkukrotnej nieudanej próbie zalogowania
możliwość włączenia dodatkowej opcji dwuetapowego zabezpieczenia - przy każdym logowaniu do Systim trzeba będzie podać login i hasło, a następnie zeskanowany kod z aplikacji mobilnej
15. API
zaawansowane API dostępu do danych
tworzenie, edycja i usuwanie kontrahentów przez API
tworzenie, edycja i usuwanie dokumentów sprzedaży przez API
tworzenie, edycja i usuwanie słowników danych (np. kategorie, parametry produktów) przez API
tworzenie, edycja i usuwanie zamówień przez API
tworzenie, edycja i usuwanie produktów przez API
tworzenie, edycja i usuwanie dokumentów magazynowych przez API
modyfikacja stanów magazynowych przez API
możliwość ograniczenia dostępu przez API (np. pobieranie wyłącznie faktur wystawionych poprzez API)
wersja testowa dostępna dla wszystkich użytkowników (na okres 30 dni za darmo bez zobowiązań), którzy przed wykonaniem jakiegoś działania w programie chcą dla bezpieczeństwa sprawdzić, jak zostanie ono wykonane
Dołącz do naszych subskrybentów i otrzymuj najświeższe informacje na temat Systim.
Wykorzystujemy pliki "cookies" aby nasz serwis lepiej spełniał Państwa oczekiwania. Możesz
zablokować możliwość wykorzystywania tych plików poprzez zmianę ustawień w swojej przeglądarce internetowej.
ok